Studimi: Mediat sociale janë tani burimi kryesor i lajmeve në SHBA

SHBA- Mediat dhe rrjetet sociale janë bërë burimi kryesor i lajmeve në SHBA, duke i lënë pas kanalet televizive tradicionale dhe faqet e internetit të lajmeve, sugjeron një studim. Më shumë se gjysma (54%) e njerëzve marrin lajme nga rrjete si Facebook, X dhe YouTube, duke tejkaluar TV (50%) dhe faqet dhe aplikacionet e lajmeve (48%), sipas Institutit Reuters.

“Rritja e mediave sociale dhe lajmeve të bazuara në personalitete nuk është unike vetëm për Shtetet e Bashkuara, por ndryshimet duket se po ndodhin më shpejt – dhe me më shumë ndikim – sesa në vendet e tjera”, zbuloi një raport.

Podkasteri Joe Rogan ishte personaliteti më i ndjekur, me pothuajse një të katërtën (22%) e popullsisë që thanë se kishin hasur lajme ose komente prej tij javën e kaluar. Autori i raportit, Nic Newman, tha se rritja e videove sociale dhe lajmeve të bazuara në personalitet “përfaqëson një sfidë tjetër të rëndësishme për botuesit tradicionalë”. Instituti theksoi gjithashtu një trend tek disa politikanë për t’i kushtuar kohën e tyre prezantuesve online simpatikë në vend të intervistuesve të zakonshëm.

Thuhej se politikanët populistë në të gjithë botën janë “gjithnjë e më të aftë të anashkalojnë gazetarinë tradicionale në favor të mediave miqësore partiake, ‘personaliteteve’ dhe ‘ndikuesve’ të cilët shpesh kanë akses të veçantë, por rrallë bëjnë pyetje të vështira, me shumë të përfshirë në përhapjen e narrativave të rreme ose më keq”.

Pavarësisht popullaritetit të tyre, ndikuesit dhe personalitetet online u përmendën si një burim kryesor i informacionit të rremë ose mashtrues nga pothuajse gjysma e njerëzve në mbarë botën (47%) – duke i vendosur ata në të njëjtin nivel me politikanët. Raporti deklaroi gjithashtu se përdorimi i X për lajme është “i qëndrueshëm ose në rritje në shumë tregje”, me rritjen më të madhe në SHBA.

Ai shtoi se që kur Elon Musk mori përsipër rrjetin në vitin 2022, “shumë më shumë njerëz me prirje të djathta, veçanërisht të rinj, i janë bashkuar rrjetit, ndërsa disa audienca progresive e kanë lënë ose po e përdorin atë më rrallë”.

Në SHBA, përqindja e atyre që e identifikuan veten si të djathtë u trefishua pas marrjes së drejtimit nga Musk. Në Mbretërinë e Bashkuar, audienca e X të krahut të djathtë pothuajse është dyfishuar. Rrjetet rivale si Threads, Bluesky dhe Mastodon po “kanë pak ndikim globalisht, me një shtrirje prej 2% ose më pak për lajmet”, thuhet në të.

Gjetje të tjera kryesore rreth burimeve të lajmeve:

• TikTok është rrjeti social dhe video me rritjen më të shpejtë, i përdorur për lajme nga 17% e njerëzve në mbarë botën, katër pikë përqindje më shumë se vitin e kaluar.

• Përdorimi i chatbot-eve të inteligjencës artificiale për të marrë lajmet është në rritje dhe është dy herë më i popullarizuar në mesin e personave nën 25 vjeç sesa në mesin e popullsisë në tërësi.

• Por shumica e njerëzve mendojnë se inteligjenca artificiale do t’i bëjë lajmet më pak transparente, të sakta dhe të besueshme.

• Të gjitha brezat ende i vlerësojnë markat e besuara me një histori suksesi, edhe nëse nuk i përdorin ato aq shpesh sa dikur.

Raporti është në vitin e tij të 14-të dhe anketoi pothuajse 100,000 njerëz në 48 vende./BBC